maandag 5 januari 2015

Uitleg schommel + minpunten wegwerken

Dus zoals je ziet bestaat mijn schommel uit 2 stukken hout die vast hangen aan elkaar met textiel.
De 2 steunbalkjes zorgen voor steun.
Maar toen ben ik op consult geweest bij mijn mentor en die vond dit overbodig hij stelde voor om de steunbalkjes gewoon weg te laten en de schommel gewoon simpelweg om te draaien zodat de textiel vanonder hangt.
Ik vond dit een zeer goed idee en besloot om deze raad op te volgen. Nu houden de textielstrepen de schommel op zijn plaats, zijn zorgen dat het gewicht van op de schommel niet door de schommel valt en de schommel kan nog altijd tegen elkaar geplooid worden om te zorgen dat dit compact blijft.


Het eerste punt dat ik ik wil verbeteren is dan dat de schommel geen lichtgewicht is. Het staat duidelijk in de opdracht dat het wel de bedoeling is.

Dus ben ik dan beginnen brainstormen hoe ik de schommel het best een lichtgewicht maak.
Zal ik het doen door stukken uit het hout te halen? Zal ik werken met een honinggraadstructuur?
Het 2de was mijn keuze maar het is geen honinggraadstructuur maar het werkt op het zelfde principe.


Sorry voor de slecht kwaliteit van de afbeelding maar het papier is veel gebruikt geweest. Dus dit was mijn eerste plan om aan de zijkanten blokjes te lijmen om daar de touwen te bevestigen tussen die blokjes ziet je een horizontale lijn, deze zorgt voor de stevigheid van de schommel. Dan wou ik latjes verticaal op de horizontale lat zetten.

Maar eigenlijk hebben die verticale latjes dan niets van nut want al het gewicht komt dan op die horizontale lat. Ik heb dan besloten om i.p.v. verticale latjes nog 2 horizontale te gebruiken.

en dan zit dit er zo uit:



zo dit is hoe ik het zal doen om van mijn schommel een lichtgewicht te maken.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten