woensdag 7 januari 2015

Textiel

Aan mijn schommel hangt er natuurlijk ook textiel. De textiel die ik gekozen en getest heb is jeans.
Het is een zeer sterke stof die niet scheurt (toch niet bij mijn schommel). 

Eerst was mijn ontwerp om de schommel vast te maken met strepen textiel zoals op de foto.


Maar toen ik op consult ging bij mijn mentor zei hij dat het eigenlijk onnodig is om het textiel in reepjes te snijden. Hij rade aan om gewoon een volle lap stof te gebruiken.
En dit heb ik ook gedaan.

Maar omdat het woordje compact nog altijd in mijn hoofd zat had ik een nieuw idee in gedachten.
Waarom van de textiel die aan mijn schommel hangt geen draagzak maken? Zodat je als je de schommel volledig opplooit een goede draagzak hebt. En dan heb ik dit gemaakt 


Dus in plaats van repen textiel of gewoon een lap stof hang ik er een hele "zak" aan. die wordt vastgemaakt aan de schommel op de punten 1 en 2.
Je plooit de flap over en legt die op de schommel (4).
5 is een extra flap die vooraan hangt om bv. je katapult in te steken, of extra touw van de schommel. Hier is een voorbeeld hoe je de flap goed legt. 

 Je kunt zien dat de flap vast hangt aan de schommel (onderaan) en dat de flap vanachter hangt.
Door de flap over te plooien komen de zakken vooraan.


Hier kan je zien dat de zakken vooraan hangen en er een "zitplaats" is gecreĆ«erd deze flap heb ik ook zo gemaakt zodanig dat je niet met je poep tussen de schommel kan zitten.  



En voila het overtollige touw kan je nu in de zakjes bergen de middenste zak is nog voor de katapult en de twee touwen vanonder kan je aan elkaar knopen zodat dit niet sleept op de grond. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten